Kiedy należy przebudować stronę internetową? Poradnik

  • Strona główna
  • Kiedy należy przebudować stronę internetową? Poradnik

Kiedy należy przebudować stronę internetową? Poradnik

Kiedy przebudować stronę internetową

Nic nie trwa wiecznie, dotyczy to również stron internetowych. Nawet najbardziej zaawansowane technologicznie, najdroższe i najbardziej przemyślane witryny dotyka proces starzenia. W związku z tym każda strona wymaga w końcu odświeżenia i przebudowania. Kluczowym elementem funkcjonowania w świecie Internetu jest wiedza, kiedy należy przebudować swoją stronę, dlatego w dzisiejszym artykule przedstawimy kilka wskazówek, które podpowiedzą ci, że właśnie nadszedł ten czas. Zaczynamy!

Witryna nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych

Prawdopodobnie jednym z najważniejszych powodów przebudowy strony internetowej jest brak wersji mobilnej. Nie od dziś wiadomo, że w świecie Internetu panuje zasada „mobile first”, dlatego to, jak twoja witryna prezentuje się na ekranie urządzeń przenośnych jest odzwierciedleniem twojej firmy.

Od 2015 roku Google preferuje witryny zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych w algorytmie wyszukiwania. Responsywny projekt to nie tylko składnik niezbędny do angażowania użytkowników mobilnych, jest również kluczowy pod kątem SEO. Znajdź programistę, bądź agencję, która specjalizuje się w tego typu projektach i przebuduj swoją stronę internetową. Mamy 2020 rok - to już naprawdę ten moment, kiedy witryna nie tylko powinna, ale musi dostosowywać się do ekranu każdego urządzenia.

Przestarzały wygląd i technologia strony

Objawami starzejącej się strony są wolne prędkości ładowania, słabe pozycje w wynikach wyszukiwania oraz obniżone bezpieczeństwo. Witryny, które tworzone były już jakiś czas temu, zawierają przestarzały kod, który może wpływać na jakość wyświetlanych obrazów, a sam w sobie jest bardziej podatny na zagrożenia. Jeśli twoja strona oparta jest na Adobe Flash, to również pora na zmiany. Adobe nie wspiera już tej technologii, więc ma ona ogromne luki w zabezpieczeniach. I wspomniane już wyżej urządzenia mobilne - Flash nie wyświetla się na urządzeniach przenośnych, więcej chyba nie trzeba dodawać, że jest to złe rozwiązanie.

Brak możliwości aktualizowania systemu

Normalną rzeczą w przypadku posiadania strony internetowej jest fakt zaktualizowania jej treści, dlatego w pewnym momencie to po prostu konieczność. Posiadając stronę, która nie ma CMS-a, bez wiedzy technicznej nie będziesz w stanie wykonać żadnej zmiany. Wszystkie aktualizacje muszą zostać zakodowane, dlatego konieczna będzie pomoc specjalisty. Jeśli jednak posiadasz CMS, np. Drupal i go nie aktualizujesz to również spotkasz się z ogromnymi konsekwencjami. Obecnie najnowszą wersją tego systemu jest Drupal 8, w czerwcu premiera wersji dziewiątej. Co się z tym wiąże?

Od listopada 2021 roku Drupal 7 i 8 nie będą już wspierane, dlatego najwyższy czas dokonać aktualizacji systemowych. Przestarzały system CMS to system narażony na ataki hakerskie, które zagrażają wszystkim użytkownikom z niego korzystających i zostawiających tam swoje dane.

Brak skuteczności strony

Może i twoja strona wygląda ok, ale nie ma tego czegoś, co sprawiłoby, że użytkownicy ze strony zostaliby przekształceni w potencjalnych klientów. Wynikać to może z wielu czynników, które rozwiąże Google Analytics - krótki czas przebywania na stronie czy wysokie wskaźniki odrzuceń. W takim razie ponownie należy prześledzić ścieżki konwersji, wezwania do działania, strony docelowe i sprawdzić co jest nie tak. Może język, którym się posługujesz jest niezrozumiały? A może odbiorcy po prostu nie wiedzą, co zrobić gdy chcą podjąć jakąś akcję. Przemyśl również podróż użytkownika pod kątem buyer journey, ponieważ twoja witryna działa całą dobę i tylko ona jest w stanie dostarczyć potencjalnym klientom niezbędne informacje, gdy ich potrzebują.

Warto również wspomnieć, że powodem do przebudowy strony może być po prostu fakt, że… strona nie działa. Jest to dość logiczne, jednak nie zawsze bywa oczywiste. Jeśli na stronie masz nieaktualne oferty, uszkodzone linki czy też nieładujące się obrazki to tak, strona nie działa jak powinna i jest niefunkcjonalna. Czas to zmienić! Pamiętaj, że dobra strona internetowa to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych.