System do zarządzania treścią Drupal CMS dzięki swoim zaawansowanym funkcjom sprawia, że jest świetnym rozwiązaniem dla marketera. W Drupalu mają oni możliwość łatwego tworzenia i publikowania treści, ale też zarządzania stroną. Wiele spośród działań marketingowych ma ogromny wpływ na sukces firmy, dlatego automatyzacja niektórych czynności i ich przyspieszenie nie tylko mogą poprawić wrażenia użytkownika, ale też wygenerować wiele leadów. Jeśli zastanawiasz się, jakie moduły wspomogą realizowanie strategii marketingowych, sprawdź pięć poniższych modułów do Drupala.
Google Analytics to bez dwóch zdań najpopularniejsze narzędzie do śledzenia odwiedzin użytkowników na stronach internetowych, dlatego integracja z tym modułem to dla marketera obowiązek. W Drupalu moduł ten dodaje do witryny system śledzenia statystyk internetowych, dzięki czemu marketerzy będą w stanie zidentyfikować wielkość ruchu, jego źródła i tym samym ocenić wydajność witryny. Integracja z Drupalem zapewnia również dane dotyczące bieżącego wykorzystania witryny w czasie rzeczywistym oraz zachowania użytkowników.
W ramach modułów Drupala znaleźć można rozwiązanie AddToAny, które zapewnia przyciski do udostępniania treści, co w erze social media jest kluczowe. Wśród dostępnych buttonów znajduje się oczywiście Facebook, Twitter, LinkedIn i wiele innych. Funkcjonalności AddToAny jest całkiem sporo m. in. międzynarodowe wsparcie, informacje o liczbie udostępnień czy pływające paski udostępniania dla różnych urządzeń i układów witryn. Moduł można również skonfigurować z Google Analytics.
MailChimp jest jednych z najbardziej popularnych rozwiązań do automatyzacji poczty i zapewnia więcej opcji niż tylko wysłanie newslettera. Narzędzie umożliwia tworzenie niestandardowych kampanii, wysyłanie i planowanie automatycznych wiadomości e-mail, a nawet tworzenie landing page’a. Integracja MailChimpa z witryną na Drupalu pomoże podczas śledzenia i tworzenia listy użytkowników odwiedzających witrynę. Lista wysyłana jest następnie do MailChimpa, co ma duże znaczenie dla zautomatyzowania działań marketingowych.
Monitorowanie opinii użytkowników i zaangażowanie w stronę ma bezpośredni wpływ na ich cyfrowe doświadczenia. Crazy Egg to narzędzie analityczne, które poza surowymi danymi dostarcza szczegółowe informacje o tym, jak użytkownicy wchodzą w interakcję ze stronami w witrynie poprzez wykorzystanie map cieplnych.
Moduł Webform wykorzystywany jest na blisko 500 000 stronach internetowych i stanowi jeden z najbardziej popularnych modułów Drupala. Webform umożliwia tworzenie formularzy, co jest jednym z najbardziej podstawowych źródeł pozyskiwania leadów czy personalizowania treści przez marketerów. Moduł umożliwia integrację także z innymi systemami, takimi jak np. wyżej wymieniony MailChimp, HubSpot czy Salesforce.
Gdybyśmy mieli zaprezentować każdy moduł Drupala, lista z pewnością byłaby za długa. Czy powyższe propozycje są Ci znane? Jeśli nie, wykorzystaj je na stronie i przyspiesz sukces Twojej witryny!